انواع فال و طالع بینی
فال روزانه - فال امروز دوشنبه 29 مهر ماه 92
سه شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:39 | بازديد : 2180 | نويسنده : | ( نظرات )

فال 
روزانه


فال روزانه - فال امروز دوشنبه 29 مهر ماه 92 در ادامه مطلب ...


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


تاریخچه فال قهوه
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 3031 | نويسنده : | ( نظرات )

فال قهوه یکی از روشها پرطرفدار فال‌گیری و پیشگویی با استفاده از ته‌مانده قهوه نوشیده شده است. معمولاً برای این کار از قهوه ترک استفاده می‌کنند.

فال‌گیری با قهوه در کشورها و مناطق جهان رسم و راه گوناگونی دارد ولی عموما به این ترتیب است که بخش بیشتر مایع قهوه را می‌نوشند و مخلوط غلیظی از قهوه و آب در ته فنجان می ماند. فنجان را روی نعلبکی بر می‌گردانند. پس از مدتی آن را بر می‌دارند و فالگیر به شکل‌هایی که در ته فنجان درست شده نگاه می‌کند و با اشاره به شکل‌ها که آن‌ها را به انسان و حیوان و درخت و چیزهای دیگر تشبیه می‌کند نکاتی را در مورد زندگی و گذشته و حال و آینده کسی که قهوه را خورده بیان می‌کند.

 تاریخچه فال قهوه

قهوه نوشیدنی 70% مردم دنیاست،و بسیاری از ملل از دیرباز به خواص گوناگون آن واقف بوده اند.

خاصیت آرام بخشی و تسکین آن از این ماده،نوشیدنی اصلی و مهم مجالس پذیرایی را ساخته است.ضمن نوشیدن قهوه نوعی سرگرمی و تفنن ابداع شد که به آن فال قهوه نام داده شد.

قهوه بدلیل داشتن مواد غیر حلال و جامد همیشه مقداری ته نشین دارد و از آنجاییکه رسوب این مواد به شکلها و تصاویر مختلف شباهت دارد،به نحوی ارتباط بین سرنوشت نوشنده قهوه و این تصاویر،انگاشته و از اینجا قواعد فال قهوه پیدا شد.

تغییر این شکلها نوعی آینده بینی به حساب آمده که بین ملل نوشنده قهوه بسیار رایج و جاری است،حتی مجامع و مراکز و انجمن ها و نشریات مربوط به آن دایر گردیده است.

اساس فال قهوه به اشکال مورد مشاهده در فنجان قهوه مربوط می شود،لکه ها و سایه ها به شکلها نسبت داده شده و برای هر شکل تعبیر خاص قائلند.

در بین اشکال مشاهده شده صورتهای بروج دوازده گانه و بروج فلکی از اهمیت بیشتری برخوردارند.برای پسشگویی دقیق تر فال بیننده می بایست به تفاسیر مربوط به این بروج نیز آشنایی داشته باشد.

باید توجه داشت که شکل بروج می بایست در فنجان تقریبا مشخص بوده باشد.البته وضوح تصاویر در بقیه موارد آنچنان اهمیتی ندارد ولی شکل بروج و نشان دهنده ذات و ساخت درونی فرد می باشد و می بایست واضح و روشن باشد.در تفسیر فنجان شکلهای تیره ملاک می باشند ولی بعضی افراد به اشکال سفید نیز توجه می کنند.

معمولا ته فنجان را در محل دل و پیرامون محل وقوع حوادث و وقایع می دانند؛طول تصاویر نشانه طول واقعه است؛از کف فنجان تا لبه آنرا طول یک عمر به حساب می آورند؛مثلا اگر آبشاری دیدید که ارتفاع آن تا بیه فنجان آمده باشد نشان دهنده این است که موفقیت تا آخر عمر ادامه دارد؛اگر وسط دیواره فنجان باشد موفقیت تا نیمه زندگی ادامه خواهد داشت.

مقدمات لازم برای فال قهوه

الف-وسایل مورد نیاز برای فال قهوه

1- قهوه

قهوه لازم برای فال بینی قهوه ای مخصوص می باشد که می بایست مقداری ناخالصی یا دُرد به اندازه لازم دارا باشد و  با قهوه نوشیدنی فرق دارد.پس دقت شود که قهوه فال گیری که به قهوه ترک معروف است تهیه گردد.

 

2-قهوه جوش

قهوه جوش می بایست ساده و بقدر کافی جادار باشد و حتی الامکان دهانه آن تنگ و جنس آن فلزی و هر چه کهنه تر و قدیمی تر باشد بهتر است.

 

3- فنجان و نعلبکی

فنجانهای خیلی کوچک مطلوب نیست و می بایست فنجانهای متوسط با ساخت ساده انتخاب شود و دارای لبه بلند باشد.از انواع چینی ساده و هر چه  قدیمی تر مطلوب تر است.

 

4-آتش

آتش طبیعی از سوختن ذغال و هیزم ترجیح داده می شود ولی نوع آتش زیاد مورد توجه نیست.

 

5-شکر یا قند

شکر یا فشرده برای هم شیرین کردن قهوه که طعم تلخ دارد و هم برای قوام آمدن دُرد قهوه لازم است.

 

6-سینی

سینی قدیمی شکل دار فلزی مطلوبترین سینی فال قهوه می باشد

 

ب-طریقه درست کردن قهوه

به اندازه هر نفر یک قاشق پر مربا خوری قهوه در قهوه جوش ریخته و به اندازه هر یک قاشق قهوه یک فنجان قهوه،آب، و به اندازه هر تعداد قاشق نصف آن شکر اضافه می کنیم.

خوب هم می زنیم و روی آتش می گذاریم با حرارت کاملا ملایم و چند بار آن را بهم می زنیم تا کف بالای آن جمع شود به این کف (خامه قهوه) می گویند در این لحظه قهوه جوش را از روی آتش بر می داریم و طوری در فنجان ها می ریزیم که بطور یکسان در تمام فنجان ها خامه قهوه هم ریخته شود.

 

ج-طریقه فال گیری

قهوه را بنوشید ولی بگذارید دُرد آن در ته فنجان باقی بماند؛نعلبکی را روی آن گذاشته با دو دست سریعا به طرف خود برگردانده و روی میز بگذارید و تامل کنید تا کمی خشک و ثابت شود،سپس فنجان را برداشته تصاویر و سمبلها و نشانه های موجود در آن را شناسایی کرده و مطابق اشکال موجود در سایت پرشین فال شرح داده شود.البته شکلهای موجود در قهوه خیلی دقیق و روشن نیستند ولی بیننده پرتجربه به راحتی می تواند تشابه آنها را با اشکال موجود در سایت تشخیص دهد.

 

 

 

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


معانی فال قهوه
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 3061 | نويسنده : | ( نظرات )
 
 

از اعصار گذشته مردم علاقه مند بودند که آینده را پیش بینی کنند لذا برای این منظور اقوام مختلف علوم متنوعی را خلق کرده اند مانند ستاره شناسی ، تعبیر خواب ، طالع بینی ، فال قهوه ، روانشناسی رنگها ، کف بینی ، عدد شناسی ، تاروت وئی جینگ و غیره که کم هم نیستند فال قهوه هم یکی از این علوم به شمار می رود و معایب و مزایا زیر را دارد : مسلم است که از لحاظ پیش گوئی هر گز نمی توان از فال قهوه انتظار مثلا تعبیر خواب را داشت و لی فال قهوه را میتوان هر روز و هر لحظه به دلخواه گرفت و جالب اینکه هر بار هر فنجان بردارنده حالت روحی همان لحظه است که شما دارید و بجز یک سری احتمالات ثابت که گویای حالات و روحیات طرف است ، میتوان برای هر نوع تصمیم گیری و یا هر برنامه ای که تدوین یافته فالی گرفت و از کم و کیف آن اطلاعاتی بدست آورد ضمن اینکه در عین حال جنبه تفنن و تفریح آن بسیار است در این قسمت شما براحتی میتوانید فال قهوه بگیرید فقط ابتدا باید روش درست کردن قهوه را فرا بگیرید و سپس نحوه ایجاد نقشها با قهوه در ته فنجان را بیاموزید و آنگا با نگاهی دقیق به ته فنجان تعبیر نقشهای ایجاد شده را بیابید:


 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


تاریخچه یوگا
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 2121 | نويسنده : | ( نظرات )

 

یوگا از ريشه کلمه سانسکريت يوج (Yuj) به معنی اتحاد و يکی شدن گرفته شده است.

یوگا راهی است که در آن نيروهای درونی انسان اعم از جسمی، روانی و روحی، پرورش ميابند و پس از شکوفايی بين آنها توازن و تعادل برقرار میشود؛ اين توازن و تعادل به نوبه خود فرد را به وحدت با جهان هستی و خالق جهان هدايت خواهد کرد.

یوگا ورزشی کم هزینه و کارامد که به تسلط بر روان و اعصاب کمک کرده و شادابی و نشاط را به ارمغان می آورد .

یوگا ورزشی جسمی و روانی میباشد که در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها بوجود آمده‌است ، ریشه یابی دقیق این ورزش که توسط چه شخصی و دقیقآ چگونه بوجود آمده کمابیش ناممکن است چرا که تاریخ شکل گیری یوگا به سالهای بسیار دور برمیگردد.

باكنترل تنفس و نـگاه داشـتـن بدن در وضعيتهاي ثابت يا همان "آساناس" یوگا ايجاد توازن و هارمونی ميكند.

به هرحال یوگا سحر و جادو نيست ، يوگي ها "اساتيد يـوگـا" قادر به ناپـديـد شدن و يا بـلـنـد شـدن از روي سـطح زمـيـن نيستنـد امـا آنها ميتوانند كارهاي غير عادي و شـگفت آور مـتـعـددي هـمچـون نـگاهـداشتن نفسهايشان براي سـاعـتـها و يـا كند كردن ضربان قلبشان به منظور تقليد حالت مرگ، انجام دهند.

یوگا با قدمتی چند هزار ساله، درمشرق زمين متولد شد اما امروزه در اقصی نقاط دنيا گسترش يافته است.

 

 

تمرينات یوگا

تمرينات یوگا شامل 5 عنصر كليدی ميباشد

۱. تنفس مناسب     ۲. تمرين      ۳. تمدد اعصـاب

۴. رژيـم غذايي     ۵. تفكر مثبت و تعمق یعنی مديتيشن

 

تمرينها و يا آساناس به قـصـد بـرطـرف كردن گرفتگي عضلات, استحكام اندامهاي داخلي و بهبود انعطاف پذيري مـفاصل و ربـاطـهـای بدن طرح ريزي شده اند

 

 

 اهداف یوگا

اهداف یوگا را میتوان به صورت زير خلاصه کرد

» داشتن حسن خلق و ارتباط درست با خود و ديگران   » آموختن اصول بهداشت ذهنی و روانی

» صلح درونی   » دوستی و خير خواهی نسبت به ديگران   » پاک سازی درونی   » تعالی معنوی
 

 

 

 يوگای عملی

يوگای عملی از ۸ رکن اساسی تشکيل میشود

۱. ياما Yama : تعليم چگونگی رفتار اجتماعی : صداقت ، راستگویی ، امانت داری ، تعدیل تمایلات جنسی ، عدم حسادت ، احترام به حقوق دیگران ، خودداری از فریب و نیرنگ ، ایجاد روابط دوستانه و آزار نرساندن به ديگران

۲. نياما Nyama : تعليم انتظامات فردی : نظم در کارها ، پاک نگاه داشتن جسم و روان ، قانع بودن ،از خود یا ديگران انتظارات متناسب داشتن ، آرام و شجاع بودن ، در مقابل مشکلات زندگی پايداری کردن ، شناخت ضعفها و توانايیهای خود ، رضایت و تسليم در برابر خواست خدا

۳. آسانا Asana : تعليم حرکات جسمی و نرمش های يوگا : انجام حرکات ويژه يوگا به صورت منظم و درست، در راستای ايجاد و حفظ سلامت جسم و روان

۴. پراناياما Pranayama : تعلیم کنترل تنفس : کنترل بخش های گوناگون تنفس شامل دم، بازدم و زمان حبس نفس برای اثرات مثبت گوناگون در بدن و کمک به تمرکز افکار و حفظ سلامت

۵پراتياهارا Pratyahara : تعلیم کنترل ذهن از خواهش های نفسانی : پاکی ذهن از خواهشها، کشمکش ها و اضطراب ها برای آغاز تمرکز درونی و تعالی روحی ، هوشیاری در برابر دريافت ها و واکنش های خود در برابر محرک های بيرونی و کنترل انها ، مثبت نگری به وقايع بيرونی برای کسب انرژی روحی و روانی

۶. دهارانا Dharana : تعلیم تمرکز فکر و توجه کامل روی فعاليت ها : رهایی از تنش ها و اضطراب ها برای تمرکز هرچه بيشتر روی اعمال و افکار و شکوفایی بيش از پيش استعدادهای درونی

۷. دهيانا Dhyana : تعلیم خلاء ذهنی و مديتيشن : قرار دادن ذهن در نوعی خلاء ويژه برای ذخيره سازی انرژی روانی و امکان رشد توانايی های ذهنی و رسیدن به وحدت با کائنات

۸سامادهی Samadhi : بالاترين مرحله يوگا : وصل، پيوستن و يکی شدن با خالق مترادف است ، در اين مرحله ديگر سالک ميان خود ، خدا و هستی هيچگونه جدايی نمیبيند
 
 

 

فلسفه یوگا
 

یوگا دارای ابعاد فلسفی و در عین حال کاربردی میباشد و به گفته کارشناسان این ورزش، فلسفه یوگا با روح درونی انسان، گیتی و چگونگی ارتباط و پیوستگی این دو سروکار دارد.

تمرینات یوگا میتواند روح انسان را تقویت کند و آن را به آفریننده جهان هستی نزدیکتر کند تا بدین صورت انسان از لحاظ روحی، درک بیشتری به خود و خدای خود داشته باشد.

یوگا شناختي مستقيم و بي واسطه از ژرفاي هستي خويش و هماهنگي با قوانين طبيعت است و اين معرفت شهودي در پي سلوكي پيگير و عشقي صادقانه حاصل ميشود. 

در پي اين سلوك ، فرد تسلطي همه جانبه بر قواي تن ، احساسات و افكار خود پيدا ميكند و در نهايت ميتواند خود را از حیطه تغيرات احساسي و نگرانيهاي فكري فراتر برده ، در عمق قلب خود قرار يابد ، جايي كه تلاطمات فكري و محيط خارجي قادر نيست تاثيري بر آن داشته باشد.

در مورد واژة یوگا اختلافاتي ديده ميشود و آن را به معاني : اتحاد و وصال ، رؤيت و نظارت و كنترل و به زير يوغ آوردن به كار برده اند.

نه تنها در مورد ريشة واژه یوگا اختلافاتي ديده ميشود ، بلكه در تعاريف و توضيحات مشروحی كه درباره يوگا در متون گوناگون آمده نيز تفاوتهايي وجود دارد و اين در حالی است كه متون كهن و مختلف يوگا ، تعاريف متنوع يكديگر را تأييد كرده اند.

ولي در واقع هيچ تعريف مشتركي پيرامون اين تجربه عميق ارائه نشده است و ظاهراً در اكثر موارد ، زاويه ديد اساتيدی كه یوگا را تعريف كرده اند با يكديگر متفاوت بوده است.

یوگا تعريفي از يك گروه محدودي از تمرينات يا حالت معيني نيست ، بلكه بيشتر اشاره به مجموعه اي از فنون ، از ساده تا بسيار پيشرفته و احوال باطنی مختلف و در واقع يك سير و سلوك كامل دارد.

روشن بينان و دانايان بسياري بويژه در هند ، در پس سالها تزكيه نفس و مراقبه هاي ژرف ، حالاتي متفاوت از آگاهي را كشف و تجربه كردند ، مجموعه اين حالات و فنون و تعاليمی كه براي درك و وصول به اين احوال توسط آن مردان خردمند طراحي و دريافت شد یوگا خوانده ميشود.

هر كدام از اين خردمندان ، جنبه هايي خاص از اين معرفت گسترده را مورد توجه قرار داده و براساس آن تعريفي ارائه كرده اند ، البته اين تعاريف از هم بيگانه نيستند ، آنها تماماً در حول خودشناسي و بالا بردن توان فردي و توسعه آگاهي متمركز ميباشند .

ولي برخي روش اين علم و بعضي غرض از اجراي اين فنون و گروهي نيز غايت اين تعاليم را توصيف و تشريح كرده اند بنابر اين براي درك بهتر از اين معرفت گسترده و نه چندان روشن ، مطلوبتر آن است كه اين تعابير مختلف را در كنار هم گذاشته و از همة آنها بهره بريم.

 

 

سير تحولات يوگا  

سير تحولات يوگا را به لحاظ تاريخی ميتوان در ۵ مرحله بررسي كرد

۱. عصر ودايی ( Vedic Yoga )
 
۲. دوران پيش از كلاسيك ( Preclassical Yoga )
 
۳. دوران كلاسيك ( Classical Yoga )
 
۴. دوران بعد از كلاسيك ( Post Classical Yoga )
 
۵. دوران مدرن ( Modern Yoga )
 

  

بررسی دوران تحولاتی یوگا

۱. عصر ودايی ( Vedic Yoga ) : هر چند در اين دوران مستقيماً از واژة يوگا نشاني نميابيم، ولی پنداره‌های قابل استنادي در متون ودايي يافت ميشود و منظور از متون ودايي چهار جنگ كهن به نام‌هاي زیر است:

ریگ‌ودا Rig veda  /  ساما ودا Sama V  /  ياجور ودا Vajur V   /  آتاروا ودا Atharva V

در واقع كهن ترين متون مكتوب و ادبيات بشري همین کتاب‌ها هستند و طي تحقيقات باستان شناختي در دو دهة اخير سرآغاز تمدن در هند از هفت هزار سال پيش از ميلاد از ناحيه اي نزديك به دهكده مهرگر ( Mehrgarh ) آغاز شده است .

در هزاره سوم پيش از ميلاد منجر به ساخته شدن شهرهاي بزرگ و مهمي مثل موهنجو دارو (Mohenjo daro) هاراپا ( Harappa) و دلاويرا (Dholavira) شد.

 

۲. دوران پيش از كلاسيك ( Preclassical Yoga ) : اين تمدن از شرق گنگ به طرف افغانستان و از ايران به سوي بمبئي توسعه يافت و تمدن كهن را عموماً به نام تمدن ساراسواتي (Sarasvati) ميشناسند.

طبق نگرشهاي ودايي شعور ناب و وجود متعال كه خالق هستي از روي عشق و مهر بوده است "وداها" را به نوع بشر آموخت تا چگونگي زيستن در همسويي با قوانين "دارما" حفظ شود.

به اين معنا "وداها" در قلب خود مفهوم "يوگا" را در بر دارند هر چند كه تنها از طريق واژگاني چون "تاپا" (Tapah) در اين دوران به يوگاي اصطلاحي نزديك ميشويم.

براي درك بهتر و كامل وداها ريشی ها ، ودانگا (Vedanga) را بمنظور فهم و استفاده از وداها ارائه كردند.

آنگا (Anga) به معناي شاخه و بخش است پس ودانگا يعني اجزاء و شاخه هاي ودا كه شامل موارد زیر میشود:

Kalpa - Shiksha - Vyakarana - Nirukta - Jyotisha - Chandas

از طرفي زمينه ديگري از آموزشهاي ودايي به نام اوپاودا (Upaveda) نيز به منظور استفاده کاربردی از وداها شكل گرفت كه شامل موارد زیر بود :

Ayurveda (طب ودايي) - Dhanur Veda (ورزش رزمي ودايي) - Sthapatya Veda (معماري ودايي) -Gandharva Veda (موسيقي ودايي) -  Upanishad (متون اوپانيشاد) - Bhagavad Gita (باگاواد گيتا)

در اين دوران به صراحت واژة يوگا و ابعاد عملي يوگا قابل بررسي است و مهمترين پيام اين دوران شناسايي آتما ( Atma ) و برهما ( Brahma ) و طريق همسويي بين آن دو از طريق سلوك و معرفت است.

از ديگر دستاوردهاي مهم اين دوران طبقه بندي سه گانة آگاهي بشري و امكان استقرار و يگانگي در آگاهي(Chatur Avasthanam) يكپارچه است.

 

۳. دوران كلاسيك ( Classical Yoga ) : در اين دوران خلاصه و زبده تمام آموزه هاي يوگايي تا آن زمان در متني به نام يوگا سوترا Yoga) Sutra) توسط حكيم و يوگي نامدار هند، پاتانجلي، گردآوري و تدوين شد.

به همين دليل اين دوران را به نام دوره پاتانجلی يا دوره يوگای هشت مرحله ای نيز ميشناسند ، يكي از مهمترين دستاوردهاي اين دوران طبقه بندي راه عملي يوگا به هشت مرحله است:

ياما Yama - نياما Nyama - آسانا Asana  - پراناياما Pranayama - پراتياهارا Pratyahara - دارانا Dharana - ديانا Dhyana - سامادي Samadhi

 

۴. دوران بعد از كلاسيك ( Post Classical Yoga ) : در اين دوران يوگی ها سعی در ارتباط بيشتر با مردم دارند و در نتيجه آموزه های خود را نيز قابل فهم‌تر ارائه كرده اند.

از مهم ترين متون در اين دوران ميتوان به هاتا يوگا پرادي پيكا Hatha Yoga Pradipika، گراند سامهيتا  Ghrand Samhita ، شيوا سامهيتا Shiva Samhita اشاره كرد.

در اين عصر تعاليم عملي تر و قابل فهم تر يوگا مثل "هاتا يوگا" گسترش يافت و به موازات آن گروه‌ها و سنتهاي گوناگون آموزش اين روشها مانند سنت نات ( Nath ) نيز مورد توجه قرار گرفتند.

 

۵. دوران مدرن ( Modern Yoga ) : در اينجا اشاره به دورة حكومت بريتانياي كبير بر شبه قاره هند ضروري به نظر ميرسد چرا كه انگليسي ها بويژه كمپاني هند شرقي مايل به توسعهٔ آموزشهاي سنتي معلمين و گوروهاي هندي نبود.

ولي سرانجام در سال ۱۸۹۳ با سخنراني سوامي ويوكاناندا ( Sw. Vive Kananda ) و متعاقب آن ورود سوامي يوگاناندا ( Sw. Yogananda ) در سال ۱۹۲۰ به آمريكا، يوگا وارد مرحلهٔ امروزين خود شد.

يعني گسترش بيش از حد به كمك وسايل ارتباط جمعی، يافتن مباني علمي براي تمرينات يوگا، استفادة قاعده‌مند از فنون يوگا براساس نگرشهاي علمي و سرانجام عوام زدگي و فراموش كردن پيام و اهداف اصلي دانش يوگا.

 

 

فواید یوگا

یوگا فواید و ویژگی‌های گسترده‌ای دارد ، توجه کنید که اگر این ورزش به طور مرتب و از سنین پایین شروع و پیگیری شود، فواید آن چند برابر خواهد شد.

از فواید یوگا میتوان به نکات زیر اشاره کرد

تقویت در دقت و تمرکز ، تقویت تفکر و روشن بینی و امیدواری ، تقویت قدرت تخیل و خلاقیت ، تقویت اعتماد به نفس و مثبت گرایی 

تقویت قالبیت هماهنگی ذهنی با فیزیکی بدن (کنترل بهتر بدنی) ، تقویت اعتقاد (اعتقاد به خالق هستی با برانگیختن قدرت اندیشه و آرامش)

تمرینات اصلی یا همان وضعیت های یوگا که به آنها آسانا نیز گفته می‌شود، تمرینات کششی بی خطری هستند که به غیر از انعطاف پذیری و تمرکز فکری، خسته گی را از بدن شما دور میکنند.

 

 

آموزش ۲ تمرین یوگا

تمرین کماندار ۱ : باعث به حرکت در آمدن تقریبا تمامی مفاصل دست و پا میگردد، که این عمل سبب انعطاف پذیری بیشتر این مفاصل میشود ، تمرین کماندار به بهبود تعادل فیزیکی و هماهنگی حرکات بدنی کمک فراوان میکند.

برای انجام این وضعیت، برروی زمین بنشینید و پاهایتان را به صورت کشیده به جلو دراز کنید سپس دستهایتان را آرام آرام دراز کرده و شصت پاها را بگیرید.

در حین اینکار، تنفس آرام را نیز فراموش نکنید و هنگامیکه شست پای چپ خود را گرفته اید و آنرا محکم روی زمین نگه داشته اید، زانوی راست خود را خم کنید و انگشتان پای راست را به آرامی به سمت گوش راست خود نزدیک کنید.

 

تمرین کماندار ۲ : فرض کنید که یک کماندار هستید و پای چپتان یک کمان است، که آنرا ثابت نگه داشتید و با دست راست می خواهید شلیک کنید.

در همین حالت بمانید (تا زمانی که خسته شدید) و سعی کنید تمرکز و تنفس آرام را حفظ کنید سپس آرام آرام به وضیعت اول باز گردید و چند لحظه‌ای استراحت کنید بعد اینکار را دومرتبه، اما با پای دیگر تکرار کنید.

این وضعیت به شما کمک میکند تا عضلات پشت بدن خود را تقویت کنید ، همچنین این تمرین باعث می‌شود تا ستون مهره‌های شما انعطاف پذیر شوند.

از مزایای دیگر تمرین کمان میتوان به باز شدن قفسه سینه و کمک به تنفس بهتر اشاره کرد ، برای تمرین این وضعیت، ابتدا برروی زمین (روی شکم) دراز بکشید و پاها را کمی از هم باز کنید و دستهایتان را دو طرف بدن قرار دهید.

تنفس آرام را حفظ کنید ، زانوها را خم کنید تا کف پاهایتان به پشت نزدیک شوند بعد دست هایتان را آرام به عقب ببرید و پاهایتان را از مچ بگیرید ، سپس با دستها، پاهایتان را به عقب بکشید و آرام تنفس کنید و در این حین سعی کنید تمرکز کنید و اصلا عجله نکنید.

تا جایی که احساس خستگي نکرده‌اید در این وضعیت بمانید بعد چند لحظه استراحت کنید و دوباره به تمرین این وضعیت ادامه دهید.

 

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مقدمه ای بر روش درمانی ریکی
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 2068 | نويسنده : | ( نظرات )

 

به طور کلی ریکی به تکنیک ساده شفابخش از طریق استقرار دستان اطلاق میشود، فرمی از درمان از طریق انرژی که در قرن 19 توسط دکتر میکائواوسویی در ژاپن مجدداً کشف گردید.

دکتر اوسویی واژه ریکی را برگزید تا انرژی حیاتی جهانی را که ذهن را آرام و نیروی حیاتی انسان را افزایش میدهد، توصیف نماید ؛ با قراردادن دستان بروی نقاط خاصی از بدن فرآیند شفابخش شکل میگیرد.

رهبری این گونه از شفابخشی توسط یک سلسله تشریفات از استاد به شاگرد منتقل میشود و مانند فرم های تانتاریک بودایی در ژاپن و تبت به نام همسویی یا نیروبخشی نامیده میشوند.

در حقیقت ریکی همان طبیعت بنیادی یا عصاره وجودی جهان است و روش درمان طبیعی اوسویی راهی ساده برای بازبخشی به خود یعنی همان نیروی انرژی جهانی زندگی است ؛ ما میتوانیم خود را با آن مجدد احیا نمائیم که در واقع بازگشتی عمیق به آن چیزی است که همواره بوده ایم.

همزمان با بکار گرفتن ذهن و جسم و ارتباط با نیروی جهانی زندگی با تجربه ای بسیار شخصی ، ریکی میتواند هر شخص را با روند آرام و محکم از محدودیت ها و مشکلات افزایش سن رهایی ببخشد.

همزمان با این رهایی ، تجربه اولین سلامتی جسمی و روحی نیز به دست می آید و سرانجام این تجربه، به احساس رهایی، آزادی و وحدت الهی منجر میگردد.

 

 

ریکی از کجا آمده است : به لحاظ ظاهری و بعنوان انرژی درمانگر ، ریشه های اصلی ریکی در هند بوده که پس از گذر از تبت و چین به ژاپن رسیده است.

یعنی همانجایی که توسط دکتر اوسویی مجدداً شناسایی و کشف گردید لیکن به لحاظ  ذاتی در حقیقت ریکی ماهیت درونی همه چیز است و به عنوانی میتوان گفت که در همه جا هست.

باتوجه به رویکرد ریکی غیرقابل درک و تسخیر است و این در حالی ا ست که تواماً بااین مفهوم به دلیل قابلیت سراسر نافذش هرشخص در هرلحظه ای توانایی تجربه مستقیم آن را دارد.

روش درمان طبیعی دكتر اوسویی ریكی نیز مانند سایر شاخه های متفاوت درمانی ریشه و بنایی عمیق در ازمنه ماقبل تاریخ دارد و بطور خاص ریکی متعلق به سنن پزشکی است که ریشه درجنوب ، مرکز و شرق آسیا دارند.

در جریان همسویی و توان بخشی ریکی که بازگشایی کانال مستقیم انرژی ماست که جریان انرژی حیات بخش درآن جاری میگردد ما دوباره متصل میشویم و یا خیلی ساده متوجه اتصال همیشگی خود با انرژی موجود می شویم.

در آن زمان ما اقدام به جذب مستقیم تمامی آنچه نیاز داریم می نماییم همان نیازهایی که در ابتدا به نظر میرسید که از خارج وجودمان نشأت میگیرند و به آهستگی به درک مجردی از تمامی آنچه هستیم از طریق قلب و نیر جسممان دست میابیم.

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مدیتیشن : مراقبه و مكاشفه ذهن
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 2169 | نويسنده : | ( نظرات )

مدیتیشن از درمان هاى پیشرفته امروزى است و تحت عنوان طب فکرى بدنی طبقه بندى میگردد .

استفاده از مدیتیشن براى درمان چیز جدیدى نیست و بهبودى بوسیله این روش از دیر باز در فرهنگهاى قدیم و در سراسر جهان وجود داشته و در ادیان مختلف به آن اشاره شده است.

در حقیقت بطور عملى بسیارى از گروه هاى مذهبى مدیتیشن را در صورتهاى مختلفى به اجرا در مى آورند و ارزش آن در سلامت انسان از سالیان گذشته کاملاً اثبات شده میباشد .

علم و هنر مدیتیشن از هزاران سال پیش به این طرف توسط عرفا تمرین شده است ، پیشگویان ، شفادهندگان ، جادوگران ، استاتید یوگا آموزش‌های خود را با مدیتیشن شروع کرده‌اند.

مدیتیشن پایه و نقطه شروع همه کسانی است که قصد پرورش نیروهای درونی خود را دارند و دلیل اساسی انجام مدیتیشن یادگیری کنترل ذهن میباشد.

برای موفقیت در متافیزیک و علوم روانی شما بایستی کنترل ذهن خود را بدست گیرید.

ذهن تمایل دارد مانند یک بچه لوس رفتار کند و هر کاری که میخواهد انجام دهد و هنگامی که شما برای اولین بار تمرینات ذهنی و مدیتیشن را شروع می‌کنید، ذهن با برهم زدن تمرکز شما بوسیله تصاویر بیهوده و گفتگوهای درونی بی‌پایان یاغیگری خواهد کرد.

در اوایل این کار شما را پریشان و گیج میکند و شما قادر نخواهید بود به اهداف مطلوبتان برسید اما با تمرین مداوم شما توانائی کنترل ذهن خود را برای تمرکز تمامیت وجودتان بر روی یک نقطه منفرد نورانی بدست خواهید آورد.

مدیتیشن با ورود به وضعیت یک خلسه ملایم و متوقف کردن احساساتی که از سرتاسر بدن می‌آیند انجام میشود.

با پیشرفت در انجام مدیتیشن به تدریج افکار شما بسیار قدرتمند خواهند شد، همانند ذره بینی که با متمرکز کردن اشعه خورشید باعث سوزاندن می‌شود، متمرکز شدن امواج افکار شما نیز آنها را قوی و موثر خواهد کرد.

شما به تدریج متوجه میشوید که افکارتان شروع به تاثیر گذاشتن بر روی خودتان و محیط اطرافتان خواند کرد و هر چه زمان میگذرد میزان این تاثیر گذاری نیز افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین مراقب باشید ! این نیرو بسیار قدرتمند است و بایستی در جهات مثبت استفاده شود .

در عصر ما ، نیاز به مدیتیشن بیشتر از هر زمانى احساس میشود و براى کسانیکه مایلند در معنویت و مسائل روحى پیشرفت نمایند آموزش مدیتیشن مفید است .

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


چرا باید مدیتیشن کنیم
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 2112 | نويسنده : | ( نظرات )

مدیتیشن مثل بازگشت به خانه است ، مدیتیشن میکنیم تا بخشی از وجودمان را که بطور محو و ناشناخته و نادانسته از دست داده ایم بازیابیم .

میتوانیم آن را راهی برای دست یافتن به استعدادهای بیشتر و نزدیکتر شدن به خود و واقعیت یافتن ظرفیت بیشتری برای دوست داشتن ، ذوق و احساس رسیدن به این شناخت که ما نیز جزئی از تمامیت هستی بوده و هرگز جدا و بیگانه با آن نیستیم بدانیم .

مدیتیشن دید و عمل موثرتری را پدید می آورد ، هنگام مدیتیشن کردن در میابیم که هریک از عبارات فوق مفهومی مشخص و یکسان میابند ؛ آنچه از دست داده و در جستجوی کشف آن هستیم .

مدیتیشن شما را به جایی میرساند که رفتارتان مشابه کسی میگردد که در تلاش به یادآوردن چیزی است که زمانی طولانی آنرا فراموش کرده است .

شخص با مدیتیشن با خودش و محیط اطرافش راحت تر بوده و کارهایی را که به عهده دارد به شکل موثرتری انجام میدهد و به دیگران نزدیک شده احساس خصومت و نگرانی کمتری خواهد داشت .

در این راه هرگز به پایان نمیرسیم زیرا پایانی برای رشد توانایی انسان وجود ندارد و یک برنامه خوب مدیتیشن در بسیاری موارد کاملا شبیه یک برنامه خوب ورزشی است .

هر دو نوع این برنامه ها تنها در صورتی مفید اند که متناسب با شرایط روحی و جسمی شخص باشند .

برای مدیتیشن محدودیت سنی وجود ندارد و هدف اولیه انواع مختلف مدیتیشن هماهنگی و تعلیم ذهن است و انجام مدیتیشن باعث افزایش کارایی فرد در امور روزمره میشود .

 

 

انواع مدیتیشن

مدیتیشن انواع زیادی دارد و در چهار دسته کلی عقل ، احساس ، جسم ، عمل قرار دارد که همه روشها به یکجا ختم میشوند.

مسیر عقل : در این روش ما بطور مداوم افکارمان را دنبال میکنیم تا اندیشه های خویش را متحول نماییم

مسیر احساس بر این اصل استوار است که هرچه انسان آزاده تر باشد کامل تر است به قول مولانا عشق راه شناخت اسرار خداست .

در اینگونه روش ها برخی بر عشق به خود ؛ برخی بر عشق به دیگران و برخی بر عشق به خدا تاکید دارند که در نهایت هر سه شیوه به یک نقطه میرسد عشق به خود و دیگران و خدا .

مسیر جسم : در این روش فرد می آموزد از جسم و حرکات بدنی خود آگاه شده و از طریق تمرین این آگاهی را افزایش دهد همچون رقص و سماع صوفیان و هاتایوگا دای چی .

مسیر عمل : این روش شامل آموزش نحوه بودن در جهان و درک وارتباط با آن در حین انجام نوع بخصوصی از مهارت است .

در یکی از روشن ترین نمونه های این روش تمام وظایف معمولی روزانه با این آگاهی انجام میگیرد که گویا هرکدام بخشی از هماهنگی جهان و کائنات است ؛ هر کاری با عشق و تمرکز کامل انجام میشود و مهمترین چیز هنگام انجام آن توجه کامل و مطلق به همان کار در آن لحظه است .

 

 

مدیتیشن اصولی و مدیتیشن غیر اصولی

میتوان مدیتیشن ها را به دو دسته کلی اصولی و غیر اصولی تقسیم کرد.

 

مدیتیشن اصولی : دارای دستورات دقیق و ظریفی است که چگونگی فعالیت درونی فرد را بطور منظم تعیین میکند .

مدتیشن های اصولی را به سه دسته خارجی ، میانی ، درونی تقسیم میکنند که اگر روی هر سه روش بطور مداوم پیگیری شود به یک نتیجه منجر میشود اما هرکدام تاثیر بخصوصی در طول مسیر در شخصیت شما بجای میگذارند .

روش بیرونی : باعث تقویت حس شایستگی توانایی سازش با جهان ، اعتماد به نفس و توانایی سریع و دقیق میشود .

روش میانی : توانایی آرام ماندن را در فرد افزایش داده و او را در برابر حوادث خارجی ضربه ناپذیر میسازد ، در ضمن ادعاهای فرد را درباره اینکه مسایل چگونه باید باشند کاهش میدهد و واکنش وی را در برابر مسایل مختلف تعدیل میکند .

روش درونی : آگاهی از زندگی احساسی و پذیرش آنرا افزایش داده و بیان احساسات را آسانتر میسازد بنابراین اگر در مرحله ای از رشد دچار چنین مشکلاتی باشید بهتر است در برنامه خود از مدیتیشن های درونی هم استفاده کنید .

 

مدیتیشن غیر اصولی : هدف از مدیتیشن غیر اصولی ، رهایی و آزاد سازی ساختمان شخصیتی فرد بخصوص در زمینه های شایستگی آگاهی و پذیرش توانایی مهرورزی در خود میباشد .

برخی از دستورات و روش های مدیتیشن ترکیبی از انواع مختلف است ؛ البته این را نیز باید بخاطر داشته باشید که تا مدتی نباید انتظار داشت مدیتیشن را به خوبی و با تمرکز کامل انجام دهید.

انچه بیشتر اهمیت دارد تمرینات مداوم است نه به خوبی انجام دادن تمرینات.

پس از گذشت زمان طولانی میتوان انتظار داشت که مدیتیشن واقعی باشد ؛ هرچند برای کسی که به این حد میرسد زمانی کوتاه جلوه میکند.

تمرینات بلندمدت شما را به اهدافی همچون ثبات شخصیت ، افزایش توانایی و پذیرش و بیان احساسات میرساند و تاثیر بعدی مدیتیشن یافتن راهی جدید برای بودن در جهان است.

 

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


افزایش شهود باطنی با مدیتیشن
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 1848 | نويسنده : | ( نظرات )
 

 

افزایش آگاهی و گسترش نیروی ذهنی ، شهود باطنی با مدیتیشن

معمولاً گـفته میشود که ذهن انسان ها از تمام کامپیوتر هایی کـه بشر تاکنون موفق به ساخت و بهره برداری از آنشده است، پیچیده تر و شگفت انگیز تر عمل میکند.

تمام فن آوریـهای ساخت بشر، سر تسلیم در مـقابل بـرتری این انـدام حیـرت انگیـز آدمی فـرود آورده اسـت.

شایـد تـا کـنون در این مورد مطالبی شنیده باشید که انسانـها تـنها درصد  بسـیار پاییـنی از قـدرت مـغزی خود را به کار میگیرند.

به عـقیـده من اکتشاف این قلمرو نـامعلـوم مـوجود در سـر انسانها، میتواند بـعنوان یکی از پیشرفت های تکنولـوژیـک ارزشمنـدی شنـاخته شـود که در هزاره بعدی شاهد آن خواهیم بود.

ذهن ما قادر است که هر نوع اندیشه، احساس، فعالیت، و رویدادی که در زندگی برایمان رخ داده است را در خود ثبت و ضبط نماید.

باید توجه داشت که ذهن، تنها اطلاعات مربوط به زندگی فعلی را در خود جای نمیدهد، بلکه گستره آن به حدی وسیع است که میتواند اطلاعات مربوط به هر واقعه را در هر زمانی که روی داده و روح ما آنرا تجربه کرده است، در خود جای دهد.

اگر یاد بگیریم وجوه مختلف ذهن خود را بررسی کرده و قابلیت های آنرا درک کنیم، بی شک به این مسئله پی خواهیم برد که هیچ گونه محدودیتی برای ذهن مطرح نیست.

پیرو این مطلب، راحت تر میتوانیم خودمان را به جهان پیوند زده و جزئی از پیکره نامحدود عالم هستی شویم.

در یک چنین حالتی ذهن فردی ما متصل میشود به ذهن مقدس و با ذهن مقدس حوزه هشیاری و آگاهی ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد

ما میدانیم که در ذهن ما قسمت هایی دست نیافته وجود دارد و همچنین شاهد آن هستیم که هر چند وقت یکبار انسان هایی پیدا میشوند که یک جهش بزرگ فکری ایجاد کرده و تبدیل به یک فرد خارق العاده میشوند.

باید مطلع باشیم که همه ما دارای مغزی هستیم که سرشار از منابع عظیم انرژی دست نخورده است و

همه ما این توانایی را داریم که به "شهود باطنی" دست پیدا کنیم.

میتوانیم به کل عالم هستی بپیوندیم و به خشنودی مطلق دست پیدا کرده و سعادت را از آن خود سازیم.

این امر موهبتی است که به ما کمک میکند تا بتوانیم هارمونی و هماهنگی را در زندگی خود تجربه کنیم و زندگی روحانی را که در فرای این زندگی مادی وجود دارد درک کنیم.

 

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


نتایج حياتى مراقبه
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 1959 | نويسنده : | ( نظرات )

 

بطور کلى مراقبه منظم و مداوم چهار نتيجه حياتى دارد

 

» فرايند توجه کردن را بهبودى میبخشد   

» به تنش زدايى بدن کمک میکند

» توانايى كنترل هيجانات افزايش ميابد  

» مهار انسان را در پردازش افکار خود افزايش میدهد

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


فواید روانی و جسمی مراقبه
دو شنبه 15 دی 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 2124 | نويسنده : | ( نظرات )

 

 

کسی که مراقبه میکند در هر مرحله از از آن که باشد، حتی پس از مدتی کوتاه متوجه تغییر در وضعیت عاطفی خود با آنچه که قبل از مراقبه بوده می شود و این تغییر خود را به طرق مختلف نشان می دهد.

گاه به صورت احساس شادابی همراه با رفتاری مثبت تر و گاهی به صورت یک احساس سلامت عمومی ، چیزهایی که قبلا باعث آزار شخص می شدند اکنون به صورت راه هایی مفیدتر و جدیدتر به نظرش می رسند.

دید آن نسبت به مسایل عوض می شود و خیلی بیشتر کنترل افکار و احساسات خود را داد ؛ این واکنش ها سالهاست که شناخته شده اند اما در سالهای اخیر توضیح فیزیولوژیکی برای آنها به وجود آمده است.

معلومات به دست آمده از اسکن های مغزی و اندازه گیری امواج مغز اطلاعات جدیدی در مورد وضعیت آلفا به دست داده اند. زمانی که ما از نظر جسمی و روانی کاملا در آرامش و استراحت هستیم امواج مغزی ما دچار تغییر می شوند، تا زمانی که عمدتا در وضعیت آلفا قرار بگیریم و با قرار گرفتن در این وضعیت، مغز موادی شیمیایی به نام اندروفین ها را به جریان می اندازد.

این همان جریان شیمیایی است که فواید آن به عنوان احساس تندرستی تجربه شده است.

به یقین آندروفین ها مخدر طبیعی خوانده شده اند و مراقبه یکی از آسانترین راه های به دست آوردن این حالت است ؛ این حس های خوب تا مدتی بعد از اتمام مراقبه هم باقی خواهد ماند و طول مدت آن در اشخاص مختلف متفاوت است.

فایده دیگری که مراقبه برای بدن دارد این است که جریان این ماده شیمیایی یعنی آندروفین ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به شخص کمک میکند با بیماری های عفونی بجنگد و سلامت خود را حفظ کند.

 

 

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 12 صفحه بعد

بک لینک در 550 (وبلاگ و وبسایت) با اتوریتی بالا

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود اهنگ شاددانلود رمان عاشقانه بدون سانسور سیستم وبلاگدهیخرید هاست لینوکس طراحی چتروم در تبریزکانکس مسکونی ارزانثبت شرکت ارزان قیمت بیت کوئینسایت طراحیازاد طرح دانلود بازی بدون سانسور دانلود والپیپر عاشقانه جدید دانلود فیلم خارجیدانلود کلیپ خنده دار آشپزی ایرانیعکس نوشته های عاشقانه دانلود نرم افزار 2017 اطلاعات پزشکی پنل اس ام اس انجمن تفریحی حد و حدود دکوراسیون داخلی اداری مجله پوست و مو رابطه جنسی در دوران عقد سایت قرانی دانلود موزیک جدید عکس و بیوگرافی دانلود بازی انلاین دنا موو دانلود نرم افزار سایت سرگرمی تکناز شلوغ چت الوند وب فیلم ایرانی 96 تور اروپا ارزان مجله خودرو خارجی بازی اندروید رایگان دانلود اهنگ قدیمی دعای خوابدعا برای پولدار شدن خبرگزاری بورس دانلود اهنگ ایرانی دانلود عکس متن داربای کاسیو اخبار روز ایران و جهان سایت تفریحی و سرگرمی دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری ضرب المثل های خنده دار دانلود بازی چند نفره اندروید قیمت انگشتر جواهر سایت ماشین خودرو برلیانس محصولات ورزشی دانلود کلیپ آموزش رقص دانلود نرم افزار تلگرام دانلود عکس عاشقانه اخبار سیاسی اس ام اس آرزوی سفر خوش آلاله چت مجله غزاله دانلود عکس اس ام اس تولد عاشقانه دانلود والپیپر اچ دی دانلود آزمون رشته ریاضی دانلود نرم افزار دوست دختر یابی دانلود نرم افزار حسابداری رایگان تعرفه طراحی چت روم پایگاه خبری دانلود کتاب آموزش سحر و جادو قیمت خط موبایل ثابت مدل مانتو تنگ و کوتاه نمونه سوالات تافل دعا ثمانین ایه دانلود کلیپ جنیفر لوپز مدل لباس پاکستانی سایت تفریحی سرگرمی سایت تفریحی سرگرمی دانلود موزیک ایرانی